Ikær - Børnenes Hus

Velkommen til Ikær – Børnenes Hus. Nyopstartende integreret daginstitution.

”Her får børn lov til at være børn. Og alle børn er forskellige"

Den 8. april starter ”Ikær – Børnenes Hus” op i fantastiske rammer både inde og ude

Daginstitutionen, der er normeret til 110-120 børn når den er færdig i 2025, ligger i Torvegade i Give.
Der er meget historie i de bygninger som vi overtager som jo har dannet rammen for rigtigt mange børns gode børneliv i Give, så vi glæder os til at videreføre og skrive nye kapitler i kommende børn og forældres tid i Ikær – Børnenes Hus.

Opstarten af Ikær – Børnenes Hus

Opstarten kommer til at foregå stille og roligt i den ene del af bygningen. Vi starter op med de børn der er på venteliste og der kommer til at gå en rum tid inden vi har omkring de 40 børn der kan rummes i den første del af institutionen.
Det bliver en dejlig måde at starte op på for både børn, forældre og medarbejdere. Vi får virkelig tid til at lære børnene og deres forældre at kende og sammen med forældrene også at være i dialog om, hvad det bedste forældresamarbejde indebærer af os alle sammen.
Der vil være omkring 6 medarbejdere inkl. Ledelse frem mod sommerferien.
Indretningsmæssigt starter vi op med to grupperum, fælles areal midt i huset, badeværelser og et rum, hvor der er kombineret køkken, personalestue og kontor. Der renoveres i den øvrige del af bygningen frem til sommeren 2025.

Indretning

Indretningen vil tage udgangspunkt i børnenes interesser og der vil være mange forskellige lege- og læringsmiljøer tilgængelig for børnene hver dag. Børnemiljøet skal være farverigt og hyggeligt så Ikær bliver et dejligt sted at være barn og vokse til med gode venner og fællesskaber børn og voksne imellem.
Forældresamarbejde i fokus

Grundsten

Grundstenene i Ikær – Børnenes hus, er børnene og deres forældre. Børnene skal have lov til at være børn og det er dem der skal være i fokus. Lige nu er vi ved at ansætte medarbejdere som først og fremmest skal være empatiske og nærværende menneske, der kan guide, mentalisere og følge børnenes spor for trivsel, LEG, læring, udvikling og dannelse.
Forældresamarbejdet vil være prioriteret fordi det er i et fælles samarbejde mellem forældre og medarbejdere at børnene udvikles og trives.